לאילו שירים יש סימפולים מוכרים?

סימפולים בהפקה מוזיקלית
מה זה סמפלים ואיך משתמשים עם סמפלים בהפקת מוזיקה?
23 בינואר 2021

לאילו שירים יש סימפולים מוכרים

שימוש בסימפולים קיים כבר משנות השמונים זהו כלי נפלא המאפשר לנו ליצור מוזיקה על ידי דגימות של צלילים מתוך שירים או מכלים מוזיקליים, ההיסטוריה של הסימפולים החלה על ידי אמני היפ הופ שדגמו את הצלילים מתוך תקליטים שהם אהבו וקיבלו מהם השראה.

במשך השנים השימוש בסימפולים הפך לפופולרי כמעט בכל סגנון מוזיקלי ואפילו יש כאלה שיצרו מוזיקה שלמה אך ורק על ידי סימפולים, כמובן שגם ההתקדמות הטכנולוגית מאוד השפיעה על התחום וכיום ניתן לסמפל צלילים בקלות.

השירים הכי מסומפלים בתעשיית המוזיקה

סימפול שירים הפך להיות חלק בלתי נפרד מיצירת מוזיקה עבור המון אמנים, זוהי דרך מעולה לשלב צלילים מוכרים יותר או פחות בתוך היצירה, כיום על פי סטטיסטיקות שנערכו בנושא מצאו שחמש עשר אחוז מהמוזיקה נעזרת בשימוש בסימפולים, יש כל כך הרבה תוכן בנושא שרוב הסיכויים שכבר שמעתם שירים שאפילו לא הייתם מודעים שהם משתמשים בסימפול של שיר מוכר, אספנו עבורכם את השירים הכי מסומפלים שהפכו להיות אבן דרך והשפיעו על עולם המוזיקה.

  1. הווינסטון, אמן ברדר (THE WINSTONS – AMEN BROTHER) – זהו השיר המסומפל ביותר בכל הזמנים, עם מעל חמשת אלפים סימפולים, זהו שיר פאנק סול משנת שישים ותשע השיר המוכר ביותר ואחד הראשונים שסומפלו אי פעם שייך ללהקת ההיפ הופ N.W.A
  2. הקלאש, ישר לגיהנום (THE CLASH) – בתחילת שנות השמונים להקת הקלאש הייתה הלהקה המצליחה בעולם, זהו שיר מחאה שהשפיע על המון אמנים שהפכו אותו לשיר השני המסומפל ביותר בעולם, סימפול מוכר שייך ללהקת M.I.A שלקחו את השיר שלהם לכיוון שונה לחלוטין מזה של הקלאש.
  3. צ'ארמלס – (As Long As I've Got You – (THE CHARMELS, הלהקה עצמה הקליטה סך הכל ארבעה שירים אך בזכות הסימפולים הרבים לשיר הם ישארו זכורים לנצח, הסימפול של להקת Wu-Tang Clan לשיר קרים נחשב לאחד משירי ההיפ הופ המצליחים ביותר.
  4. סרג' גינזבורג, בוני אנד קלייד (Bonnie And Clyde) – כאשר Jay-z יחד עם ביונסה עושים שיר ביחד רוב הסיכויים שהוא יהפוך ללהיט בינלאומי השימוש בסימפול מתוך השיר בוני אנד קלייד של סרג' גינזבורג הפך להיות אחד הסימפולים האהובים ביותר.
  5. אבבא  ABBA) GIMME, GIMME) – להיטי הדיסקו של להקת אבבא הפכו להיות מבוקשים מאוד בקהילת המסמפלים, השיר GIMME, GIMME אחד מלהיטי הלהקה הגדולים שמדונה בחרה לסמפל ולהשתמש בשיר ניתוק משנת אלפיים וחמש.
  6. לו ריד ללכת על הצד הפראי (LOU REED) – אחד השירים שהכי הצליחו בשנות השבעים עם ליין בס מעולה שסומפל על ידי A Tribe Called Quest הרכב היפ הופ חלוצי בתחומו, שרק הפך את השיר ללהיט גדול יותר, מאז עשו עוד אלפי שימושים בסימפולים מהשיר.
  7. סטיבי וונדר (Songs in the Key of Life (STEVIE WONDER – אחד השירים הכי מפורסמים של הפיק קוליו שבחר לסמפל את שירו של סטיבי וונדר Gangsta's Paradise אחד השירים המוכרים והמצליחים ביותר בעולם שעשה שימוש משכיל בסימפול מתוך שיר של אחד האמנים המוערכים ביותר בעולם סטיבי וונדר.
  8. ג'יימס בראון פרזידנט פאנקי (JAMES BROWN) – אחד האמנים המסומפלים ביותר בכל הזמנים, אי כמעט שיר שלו שלא סומפל בצורה זו או אחרת, על אף שהשיר פרזידנט פאנקי לא נחשב ללהיט הכי גדול שלו זהו השיר הכי מסומפל שלו, אינספור אמנים סימפלו את השיר שהמפורסם בהם הוא קניה ווסט.

שאלות ותשובות בנוגע לאילו שירים יש סימפולים מוכרים

האם יש הרבה שירים מסומפלים?

כן יש המון כאלה השימוש בסימפולים הפך לפופולרי מאוד החל משנות השמונים, כיום זהו תחום שהתפתח לאין שיעור.

האם כל אחד יכול להשתמש בסימפולים מוכרים?

בגדול כן אך יש את הנושא של זכויות יוצרים, ניתן להשתמש רק בזמן מסוים מהשיר חשוב מאוד ללמוד את החוקים לפני שעושים שימוש נרחב בסמיפולים.

האם יש סימפולים של אמנים מוכרים כמו הביטלס או מייקל ג'קסון?

כמובן אלה אמנים שעשו שימוש אדיר בסימפולים מתוך המוזיקה שלהם, מייקל ג'קסון השתמש בעצמו בסימפולים אך הוא לא נהג לעשות זאת הרבה.

מהו השיר המסומפל ביותר בעולם?

שירם של הווינסטון, אמן ברדר הוא השיר הכי מסומפל בעולם יש לו יותר מחמשת אלפים סימפולים ידועים ועוד כאלה שנחשבים למעט פחות מוכרים.

Samples
Samples
אתר Samples הוקם במטרה לספק למפיקים ויוצרי מוזיקה ספריות סאונד איכותיות ותיקיות סמפלים מקצועיים שאיתם הם יכולים להשתמש בהפקה שלהם ולשדרג אותה.

Comments are closed.

דילוג לתוכן