5 דרכים להפקת שיר בצורה טובה יותר

תיקיות סאונד להורדה
זה הזמן להשתמש בסמפלים!
6 ביולי 2017

האם יצא לך מצב בשלב ההפקתי שבו היו לך מנגינות וביטים שהפקת, אהבת אותם אבל תמיד חשבת שצריך לתת לזה עוד משהו בשביל שזה יהיה יותר טוב, בכדי שתוכלו להוציא את זה החוצה ושהם ישמעו מעולה בכל מקום? ובכן, SAMPLES מביאים בפוסט זה 5 טיפים להפיכת מנגינה שיצרתם למשהו גדול הרבה יותר!

 

1. כלול FX – הוספת אפקטים ייחודים

ודא שיש לך מספיק הפרדה מן הביט / הפלייבק והוספת אפקטים כמו רברב, דיליי, קומפרסור וכו'.. להבדל בין הוספת אפקטים שתוכל להעיף אותם במיקס ימינה או שמאלה כמו פרקשן, לייזרים,יריות, עליות/ירידות, ושלל אפקטים נוספים. הם יכולים להפוך ביטים משעממים לכאלו שמסקרנים יותר, בעלי צורות מיקס מגוונות יותר. FX הם קריטיים עבור קבלת צליל מלא, ייחודי, שנשמע טוב בכל מקום..

2. שימוש בדגימות איכותיות

כאשר תשתמשו בדגימות סאונד וסמפלים איכותיים אתם תוכלו לשדרג את הסאונד שלכם גם בשלב היצירה, המיקס והמאסטרינג. שימוש בדגימה טובה מההתחלה תוליד ביט שישמע טוב יותר. לא לכל אולפן או מפיק יש אפשרות להקליט תופים, חצוצרות, כינורות, פסנתר ועוד. לכן שימוש בדגימות סאונד איכותיות הן פתרון טוב לשימוש בהפקה בסאונד שהוקלט כבר ולהפוך דוגמית סאונד שרירותית לחלק ממקצב מוזיקלי שלכם ולקבל ממנה השראה ליצירת מוזיקה.

3. פינוי שכבות מיותרות

לפעמים מפיקים אוהבים לשים המון אפקטים והמון דגימות סאונד. לעיתים המינימליות חשובה ביותר. לא רצוי להעמיס אלא להוריד את כל מה שאתם מרגישים שהוא לא נחוץ. לפעמים במיקס שמים לב שיש שכבות סאונד שלא משתלבות בצורה טובה. אם יש דגימות שאתם ממש ממש אוהבים אך הם לא מתאימים לאותו ביט אנא מציעים לכם לקחת אותם לפרויקט אחר ולדחוף אותו בדרך שלכם!

4. לכלול שכבות נוספות של שירה

הקלטת שירה והכנסה למיקס

הקלטת שירה והכנסה למיקס

אם אתם עושים טראק עם שירה. אנו ממליצים לכם להוסיף כמה קולות/ הכפלות אשר ייתנו יותר עומק ונפח לקול. המסלול הכפול יכול לתת יותר הרמוניה ובכך תנצלו דגימות קול בצורה אופטימלית. כמו כן, ניתן לתכנת את הקולות על ידי תוכנות עריכת זיופים כמו מלודיין, וארי אודיאו ועוד..בשלב העריכה תוכלו לתקן זיופים של הסולן ולשלב אותו בטון של השיר בצורה מלאה.

5. האזינו בכמה מקומות שונים

לפני שאתם משחררים את השיר. אנו ממליצים לכם לשמוע את זה בכל מיני מקומות. למשל בטלפון, באוטו, במערכת ביתית ועוד.. בצורה זו תוכלו לשמוע תדרים שונים וכל פעם תשימו לב שיש איזה צליל או סאונד חזק / חלש יותר , תוכלו לשמוע את המיקס הכללי שלכם, את העוצמה שלו, את ההבדל בין השירה למקצב ועוד.. בצורה זו תוכלו להיות סגורים במאה אחוז שהשיר שלכם נשמע טוב בכמה מכשירים ומדיומים. ובכך לא תוציאו החוצה שיר שנשמע פחות טוב.

 

Samples
Samples
אתר Samples הוקם במטרה לספק למפיקים ויוצרי מוזיקה ספריות סאונד איכותיות ותיקיות סמפלים מקצועיים שאיתם הם יכולים להשתמש בהפקה שלהם ולשדרג אותה.

Comments are closed.

דילוג לתוכן